Spalio
06 d.

Šakių turizmo informacijos centro ataskaita, 2019 m.


Žvengiant atgal – 2019 metai buvo geriausi metai pasaulio turizmo sektoriui. Šakių rajonui – taip pat. Daugelyje rajono lankomų vietų didėjo lankytojų skaičius ir pajamos. Tiesa, apgyvendinimo sektoriui 2019-ieji nebuvo tokie geri, turistų ir nakvynių skaičius mažėjo, tačiau padėjus puikius pagrindus pritraukiant didesnius srautus ir nuosekliai dirbant su rinkodara ir paslaugų tobulinimu, šis skaičiai turi potencialą augti.

2019 metais Šakių rajone veikė 69 aktyvūs turizmo paslaugų tiekėjai, teikiantys kokybiškas ir patrauklios kainos paslaugas. Didelis darbas buvo nuveiktas kuriant rajono prekinį ženklą „Poniškos privilegijos“, kuris leis apjunti visas lankytinas vietas į darnią visumą ir patraukliai pateikti Lietuvos keliautojams, o ateityje (šiek tiek sustiprinus galimybę jas teikti užsienio kalba) – ir užsienio turistams. Patrauklus prekinis ženklas bus svarbus Šakių rajono turizmo išskirtinumas.

Šakių TIC nuosekliai vykdė savo užsibrėžtus strateginius tikslus: padėti vietos turizmo verslui tobulinti savo produktus, bei vykdyti aktyvius rinkodaros veiksmus ir taip pritraukti turistų srautus.

Pagrindinės veiklos kryptys buvo šios:

  • Organizuoti ir dalyvauti renginiuose bei konferencijose. Vietoje suplanuotų 30, buvo dalyvauta net 45-uose, o vietoje suplanuotų 2, suorganizuoti 6 renginiai. Ko gero rezultatyviausias iš jų – turizmo ir laisvalaikio paroda „Adventur“. Analizuojant lankytojų skaičius rajono turizmo objektuose paaiškėjo, kad labiausiai jie augo dalyvavusių parodoje ir kitose Šakių TIC organizuotose veiklose. Vidutiniškai 2019 metais vyninė „Vilkenta“, Zanavykų muziejus ir Zyplių dvaras sulaukė 10 – 15 proc. daugiau lankytojų.
  • Parengti ir išplatinti informacines ir rinkodaros priemones apie rajono turizmo objektus. Jų buvo įgyvendinta daugiau nei suplanuota ir tai prisidėjo prie atvykstančių turistų pasitenkinimo didinimo. Tokia informacijos sklaida ypač aktuali, kadangi atsiranda vis naujos turizmo paslaugos – edukacijos, maitinimo pasiūlymai, ar ne nauji muziejai (pvz. Bulvės muziejus). Vienas iš svarbiausių projektų - inicijuotas ir koordinuotas bendras Suvalkijos (penkių Marijampolės apskrities savivaldybių) leidinys, kurio tiražas 26 tūkst. vienetų platinamų apie 70 vietų Lietuvoje.
  • Komercinės veiklos vykdymas ne tik padėjo uždirbti pajamų turizmo informacijos centro išlaikymui, bet ir prisidėjo prie lankytinų vietų pajamų didinimo. Tam didžiausią reikšmę turėjo šešių naujų maršrutų sukūrimas. Iš ekskursijų pardavimo TIC uždirbo tris kartus daugiau pajamų nei 2018 metais, o iš taip pat naujai sukurtų suvenyrų pardavimo – du kartus daugiau pajamų. Be komercinių ekskursijų buvo suorganizuotos trys nemokamos ekskursijos po Šakių miestą vietos gyventojams ir aštuonios moksleiviams ir darželinukams.

Šakių TIC per 2019 metu aptarnavo tiek pat vartotojų, kiek ir praėjusiais metais, tik keitėsi užklausų pobūdis – daug daugiau informacijos buvo suteikta telefonu ar el. paštu. Atsižvelgiant į atvykstančių turistų poreikius TIC ir toliau dirbo ir savaitgaliais.

Šiuolaikiniam ir visko mačiusiam turistui bei profesionaliam kelionių organizatoriui reikalinga kokybė, o Šakių rajono turizmo tiekėjams – įstaiga, galinti juos tinkamai atstovauti, konsultuoti, sutelkti bendriems rinkodaros projektams. Dauguma objektų – neturi nei reklamos, nei komunikacijos specialistų ir pralaimi konkurentams iš kitų savivaldybių. Juo labiau, kad turistai paprastai nevyksta į vieną objektą, o renkasi visą maršrutą ir paslaugų kompleksą. Šakių TIC veikla ir toliau bus orientuota į bendrus rajono turizmo objektų projektus, jų viešinimą, rajono prekės ženklo „Poniškos privilegijos“ stiprinimą ir turistų srautų pritraukimą.